Hogyan építs Instagram közösséget?

Ebből a cikkből megtudod hogyan lehet érdemes elindulni az Instagramon, mit jelentenek a különböző Instagramos kifejezések, illetve miként érdemes a már meglévő felhasználói fiókodat kezelned.

Senki se indult egyből többszázezer követővel és jó eséllyel nincs is ennyi követőre szükséged, hogy sikeres legyen a vállalkozásod.  

Edzőként, sportoktatóként fontos egy Instagram oldal építése, mivel a leendő klienseid jó eséllyel ott is keresnek téged, ez segíti a bizalom építését.

Az Instagram alapvetően inkább közösség építésre szolgál, mintsem azonnali kliensszerzésre, de ez ne ijesszen meg, a közösségedből fognak kikerülni a későbbi ügyfeleid!

Instagram marketing

Fogalmak

  • Profil – a felhasználói fiókod, az oldalad egésze képekkel, videókkal, mindennel
  • Bio – a profilképed mellett található rövid bemutatkozás
  • Feed – a profilodon található képek összessége
  • Hashtag – a # jel után írt szavak, rövid kifejezések, melyre rákattintva az azonos hashtaggel ellátott képeket nézheted meg
  • Story – azok a képek, videók melyek kirakásukat követően 24 óráig érhetőek el a profilképre kattintva
  • Highlight – azok a story-k melyeket megjelöltél, hogy 24 óránál tovább elérhetőek legyenek (a feed és a bemutatkozás között helyezkednek el)
  • Poszt – az Instagram feedre kirakott kép/ videó és leírása

Az első lépések

A regisztráció során az egyetlen dolog, amire érdemes figyelni, hogy ugyanaz legyen a weboldalad és az Instagram fiókod neve.

Ha véletlenül foglalt lenne a név, akkor egy . vagy egy _ segítségével keress szabad felhasználónevet. Pl: ha foglalt az otthoniedzes, akkor te válaszd mondjuk az otthoni_edzes nevet.

Profilképnek érdemes magadról berakni egy jó minőségű, profi által készített (vagy legalábbis professzionálisnak ható) képet.

A bioban foglald össze röviden ki vagy te, mivel foglalkozol / miben tudsz segíteni, miben vagy te más a többiektől. Tegyél ki minden elérhetőséget, a működési területedet, illetve feltétlen helyezz el egy linket a weboldaladra.

Majd váltsd át a profilodat üzleti fiókra, hogy elérhetőek legyenek a statisztikák. (Beállítások/ Fiók/ Váltás üzleti fiókra)

Instagram bio edzőknek

Mielőtt belevágnál a tartalomgyártásba...

Először gondold át, tulajdonképpen kik is a te célcsoportod, mi a te pozícionálásod. Ehhez gyűjtsd ki a lehető legtöbb releváns hashtaget. Itt gondolj előre több témára is, amit érinteni fog az Instagramod. Nem kell fejből megszülnöd az összes hashtaget, menj rá az adott hashtaggel megjelölt képekre és nézd meg miket használt a többi felhasználó a képeknél.

A highlight csoportokat is tudatosan alakítsd ki, gondold ki előre milyen csoportok lesznek, pl: gyakorlatok helyes kivitelezése, előtte-utána, receptek, vélemények stb.

Fontos, hogy kettéválaszd a magánéletet a munkától (itt a sportéleted magánéletnek minősül). Érdemes egy külön profilt létrehoznod a vállalkozásodnak, mert nem biztos, hogy célra vezető, ha a látogatók csak a különböző sportversenyeken elért eredményeidet és a nyaralós képeidet látják.

Bár lehet, hogy ezek nagyon komoly eredmények, amikre joggal lehetsz büszke, ettől ő még nem biztos, hogy mindenki testépítő akar lenni és nem is fogja tudni, hogy te miben tudnál neki segíteni. Mivel az Instagram a közösségépítésről szól, ezért a tartalmad sokkal inkább nekik fontos dolgokról kell, hogy szóljon mintsem, hogy a te személyes sikereidnek állítson egy szentélyt.

Instagram highlight csoportok

Általános tanácsok Instagram posztoláshoz

  • Mindig használj jó minőségű képeket, sose próbálkozz elmosódott, pixeles, gagyi képekkel.
  • Releváns dolgokat posztolj, nem biztos, hogy érdekli a követőidet hová viszed a kutyádat állatorvoshoz. Ellenben egészséges ételeket, helyes táplálkozást, sikersztorikat szívesen láthanak.
  • Ne fukarkodj a hashtagekkel, nyugodtan használj 15-25 darabot 1-1 képhez.
  • Jelöld meg a helyszínt, ahol a kép készült. Mivel valószínűleg lokális vállalkozóként dolgozol, így könnyebben kerülhet a környéken tartózkodó emberek elé a képed.
Instagram edző feed

Az első tartalmak

Mivel az emberek általában csak olyan oldalakat szoktak követni, akiknek van megosztott tartalmuk, ezért mindenképpen érdemes kb. 10 képet kiraknod kezdésnek. Fontos azonban, hogy ne siettesd a dolgot, ez nem azt jelenti, hogy egyszerre tegyél ki 10 képet, hanem inkább napi rendszerességgel. Később ebből a tempóból nyugodtan visszavehetsz, bőven elég 2-3 poszt is hetente.

Ezzel ellentétben a story-ba nyugodtan feltehetsz naponta akár több (releváns) tartalmat.

Keresd fel a konkurenciád, majd a náluk aktív felhasználókkal kezdj te is interakciókba, kövesd be őket, kedveld a képüket, kommentelj. Ezt később se hanyagold el teljesen, az új követőiddel is lépj bátran interakcióba.

Edzők az Instagramon

Milyen tartalmakat lehet érdemes megosztani edzőként?

Edzés videók: ez szólhat a gyakorlatok szabályos kivitelezéséről vagy lehet akár egy kisebb edzés is. Érdemes betenni egy háttérzenét, a feliratok között pedig megjeleníteni a gyakori hibákat (pl: fontos, hogy nyújtott könyökkel végezzük a gyakorlatot) vagy az adott gyakorlatból az ismétlésszámot.

Saját magad: nyugodtan tegyél ki képeket néha magadról is, esetleg ha már nagyon befutottál (pl. konditermed van), akkor az alkalmazottaidat is bemutathatod.

Receptek, étrendek: Az emberek azért követnek mert szeretnék elérni a vágyott alakjukat és ma már mindenki tisztában van vele, hogy egy jelentős részben a táplálkozáson múlik. Ha főzős videót készítesz, akkor érdemes felülnézetből, gyorsítva, erősen megvágva bemutatnod a főzést, ahol a hozzávalókat és a különböző lépéseket feliratozod. Természetesen a háttérzene itt is erősen javasolt.

Mivel ez egy közösség, ezért érdemes néha „virtuálisan megmozgatnod” őket, csinálj alkalmanként nyereményjátékokat, hozz létre szavazásokat, rendezz kérdezz-feleleket.

Szponzorált tartalom: egyidő után előfordulhat, hogy bizonyos cégek megkeresnek téged, hogy bizonyos termékeket reklámozzál nekik. Szerencsés esetben csak releváns dolgokkal fognak megkeresni, de fontos, hogy te csak olyan dolgokat reklámozz, ami kapcsolódik a szolgáltatásodhoz, illetve olyan dolog, amihez te is mered adni a neved.

Ha később kiderül, hogy a termék nem azt tartalmazza, amit a reklámban suggalsz, az óriási pofon lesz a személyes márkádnak. Illetve nagyon figyelj arra, hogy ilyenek csak eseti jelleggel kerüljenek ki az oldaladra, ne ebből álljon a teljes feed.

Gyors tippek, érdekes tények – ezt talán nem is kell igazán részletezni. néhányán képen ossz meg rövid, hasznos tartalmakat, amik fontosak lehetnek vagy kevésbé ismertek az edzés, táplálkozás stb. témakörével kapcsolatban

Instagram tartalom edzőknek

További hasznos tippekért kövess minket az Instagramon!

Ha pedig kezdő vállalkozó vagy,  akkor töltsd le e-bookunkat, amiből megtudod, milyen hibákat érdemes elkerülnöd edzőként, illetve to do listánkat, melynek segítségével átláthatóvá válik az elindulás folyamata!